18/12/2025 10:26:52 - 18/12/2025 10:26:52 - 36 Okunma

Kırklareli Üniversitesi’nde Kayalı Yerleşkesi'nde rutin olarak gerçekleştirilen kariyer ve kişisel gelişim etkinlikleri, Aralık ayı içerisinde merkez yerleşke dışında da yüz yüze olarak düzenlenerek farklı akademik birimlerdeki öğrencilerle buluşturuldu. Kariyer Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından yürütülen bu çalışmalar kapsamında, fakülte ve meslek yüksekokullarında öğrencilerin kariyer farkındalıklarını artırmaya ve mesleki becerilerini geliştirmeye yönelik eğitim ve etkinlikler gerçekleştirildi.

9 Aralık tarihinde Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nda düzenlenen eğitim programı kapsamında Etkili İletişim ve Beden Dili ile Etkili Özgeçmiş Hazırlama eğitimleri verildi. Etkili İletişim ve Beden Dili eğitiminde, sağlık alanında hizmet sunumunda iletişimin niteliğinin mesleki yeterlilik ve hizmet kalitesi açısından taşıdığı önem ele alındı. Sözlü ve sözsüz iletişim, beden dili, ses tonu, aktif dinleme ve empati kavramları örneklerle ele alındı. Etkili Özgeçmiş Hazırlama eğitiminde ise öğrencilerin mezuniyet sonrası istihdam süreçlerinde kullanacakları özgeçmişlerini eğitim aldıkları alanla uyumlu, açık ve profesyonel bir biçimde hazırlamalarına yönelik temel ilkeler aktarıldı. Özgeçmişin yapısı, içerik bütünlüğü, yetkinliklerin doğru ifade edilmesi ve sağlık alanına özgü becerilerin öne çıkarılması konularına odaklanıldı.

11 Aralık tarihinde Uygulamalı Bilimler Fakültesi’nde girişimcilik odaklı etkinlikler gerçekleştirildi. Bu kapsamda düzenlenen Girişimcilikte Yaratıcı Problem Çözme: Marshmallow Challenge etkinliğinde öğrenciler, sınırlı malzemelerle belirlenen sürede en yüksek ve dayanıklı yapıyı oluşturmayı hedefleyen uygulamalı bir çalışma yürüttü. Etkinlik sürecinde yaratıcı düşünme, takım çalışması, iletişim, hızlı karar alma ve prototipleme gibi becerilerin girişimcilik ve inovasyon süreçlerindeki rolü deneyimlendi. Aynı gün gerçekleştirilen Fikirden İş Modeline: İş Modeli Geliştirme Atölyesi kapsamında ise öğrenciler, bir iş fikrinin sürdürülebilir bir girişime dönüşme sürecini uygulamalı olarak ele aldı. İş modeli kanvası çerçevesinde değer önerisi oluşturma, hedef müşteri belirleme, gelir kaynakları ve maliyet yapısı gibi temel bileşenler üzerinde durularak girişimcilik ekosistemine ilişkin temel bilgiler paylaşıldı.

16 Aralık tarihinde Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu’nda Etkili İletişim ve Beden Dili ile Zaman Yönetimi eğitimleri gerçekleştirildi. Zaman Yönetimi eğitimi, teknik planlama yaklaşımlarının ötesinde, bireyin zamanla kurduğu ilişkiyi anlamaya yönelik felsefi bir bakış açısıyla ele alındı. Eğitimde zaman kavramı, bireysel anlam arayışı ve yaşam amaçları bağlamında tartışılarak zaman kullanımının değerler ve önceliklerle ilişkisi vurgulandı. Devamında danışmanlık temelli üç boyutlu zaman yönetimi modeli tanıtılarak zamanın kısa vadeli sorumluluklar, orta vadeli hedefler ve uzun vadeli yaşam amaçları çerçevesinde ele alınması sağlandı. Eğitim sürecinde ayrıca odak hunisi tekniği kullanılarak öğrencilerin dikkat ve enerjilerini dağıtan unsurların ayıklanması, önceliklerin netleştirilmesi ve anlamlı hedeflere yönelme süreçleri ele alındı.

17 Aralık tarihinde Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu’nda Zaman Yönetimi Becerisi ve Kariyer Özdeğerlendirme Envanteri (Kişilik–Meslek Testi) eğitimleri düzenlendi. Zaman Yönetimi Becerisi eğitimi, bireyin mesleki kimliği ve yaşam amacıyla ilişkili bir süreç olarak ele alındı; zamanın felsefi boyutu ile bireyin yaptığı işlere yüklediği anlamın zaman kullanımını nasıl etkilediği üzerinde duruldu. Danışmanlık bakış açısıyla aktarılan üç boyutlu zaman yönetimi modeli ve odak hunisi tekniği aracılığıyla öğrencilerin mesleki hedefleri ile günlük sorumlulukları arasında bütünlük kurmaları amaçlandı.

Kariyer Özdeğerlendirme Envanteri uygulamasında ise öğrencilerin yetenek, ilgi, kişilik özellikleri ve kariyer değerlerini bütüncül biçimde değerlendirmelerine olanak sağlayan, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmış bilimsel bir ölçme aracı kullanıldı. Uygulanan envanter, John Holland’ın mesleki tipoloji kuramına dayanmaktadır. Bu kuram, bireylerin kişilik özellikleri ile mesleki ilgi alanları arasındaki uyumun kariyer doyumu ve mesleki başarı üzerindeki etkisini açıklamayı amaçlamaktadır. Envanter sonuçları eğitim kapsamında yorumlanarak öğrencilerin baskın yönelimleri, güçlü özellikleri ve kendilerine uygun mesleki alanlar hakkında geri bildirim verilmiş; öğrencilerin kariyer planlarını daha bilinçli biçimde değerlendirmeleri desteklenmiştir.

Gerçekleştirilen eğitim ve etkinlikler, öğrencilerin kariyer farkındalıklarını artırmayı, kişisel ve mesleki gelişimlerini desteklemeyi ve iş yaşamına hazırlık süreçlerine katkı sunmayı amaçlamaktadır. Farklı yerleşke ve akademik birimlerde yüz yüze olarak yürütülen bu çalışmalara; 2026 bahar döneminde Mart, Nisan ve Mayıs aylarında devam edilecektir.   

Kariyer Merkezi Kariyer Eğitim ve Etkinlikleri Kırklareli Üniversitesi SBMYO SHMYO TBMYO UBF

Facebook Twitter Google Plus
Sağlık Hizmetleri MYO
Sağlık Hizmetleri MYO
Uygulamalı Bilimler Fakültesi
Uygulamalı Bilimler Fakültesi
Bilgi Yönetim Sistemi
Erasmus Koordinatörlüğü
Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü
Elektronik Belge Yönetim Sistemi
Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
Performans Analiz Sistemi
Öğrenci E-posta Girişi
Personel E-posta Girişi
Trakya Üniversiteiler Birliği
Kalite Geliştirme Koordinatörlüğü
KLU Mezunlar Portalı
Öğrenci Bilgi Sistemi